ریاضیات
آموزش ریاضیات دبیرستان
درباره وبلاگ


جلوی من قدم بر ندار، شايد نتونم دنبالت بيام. پشت سرم راه نرو، شايد نتونم رهرو خوبی باشم. کنارم راه بيا و دوستم باش
نويسندگان
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 16:3 ::  نويسنده : عادل نقدی

چگونه اطلاعات را از یک هارد به هارد دیگر کپی کنیم ؟

چگونه اطلاعات را از یک هارد به هارد دیگر کپی کنیم ؟
جهت اجرای این آموزش باید کمی حرفه ای باشید و حواستان را جمع کنید . رایانه ها معمولا دارای یک هارد دیسک هستند . برای اولین قدم بهتر است که پارتیشن های هارد دیسک خودتان را نامگذاری کنید . برای این کار به My Computer رفته و روی یک پارتیشن کلیک راست کنید .

گزینه Properties را انتخاب کنید . در پنجره باز شده شما می توانید نام پارتیشن را تغییر دهید . این کار را برای همه پارتیشن ها تکرار کرده و نام آنها را به خاطر بسپارید .

حالا رایانه تان را خاموش کنید . شما هارددیسکی که می خواهید اطلاعات را از آن کپی کنید در اختیار دارید .

به دقت ان را بررسی کنید .همه هارد دیسکها به وسیله یک نوع کابل به مادربورد متصل می شوند .

در کنار محل اتصال کابل به هارد دیسک محل اتصال فیش برق یا همان POWER قرار دارد . اما مهمترین نکته که شما باید به آن دقت کنید جامپرها هستند .

معمولا روی بدنه هارد دیسکها نحوه قرار گیری جامپرها توضیح داده شده است . جامپر یک قطعه ریز است که می توان به وسیله آن تنظیمات یک قطعه سخت افزاری را به صورت فیزیکی تغییر داد . در جدول موجود روی بدنه هارد دیسک به دنبال وضعیت Slave بگردید .

شما باید جامپر هارد دیسک دوم را با توجه به توضیحات این جدول به حالت Slave تغییر بدهید . حالا در کیس رایانه خاموش را باز کنید . در کیس رایانه تان دنبال هارد خودتان بگردید .

مشاهده می کنید که کابلی آن را به مادربرد متصل کرده است . این کابل معمولا دارای دو جای اتصال می باشد . ممکن است این کابل هم به هارد دیسک شما و هم به سی دی رام متصل باشد . شما می توانید از طریق همین کابل هارد دیسک دوم را به مادربرد متصل کنید .

برای این کار می توانید جای اتصال دوم را از سی دی رام جدا کنید . به جای آن هارد دیسک را به این قسمت متصل کنید . حالا شما ۲ هارد دیسک را از طریق یک کابل به مادربرد رایانه تان متصل کرده اید . هارد دیسک رایانه شما به عنوان میزبان و هارددیسک دوم به عنوان مهمان به حساب می آید . حالا باید برق مورد نیاز را برای هارد دیسک مهمان تامین کنید .

به نوع فیش POWER هارد دیسک دقت کنید . یکی از این نوع فیشها احتمالا در رایانه شما به صورت آزاد وجود دارد . این کابل ها همگی به سیستم اصلی برق رایانه متصل هستند .

یکی از این فیشهای آزاد را به هارد دیسک میمان وصل کنید . حالا باید رایانه تان را روشن کنید . به محض روشن شدن رایانه کلید Delete را فشار دهید تا وارد تنضیمات مادربرد شوید . این منو ممکن است با توجه به نوع مادربرد متفاوت باشد . اما معولا در اولین منو تنضیمات هارد دیسک تعیین می شود .

به منوی Standard Cmos Features بروید . معمولا به صورت پیش فرض مادربرد های جدید برای شناسایی هارد دیسکها در حالت اتوماتیک تنظیم شده اند . اگر این گونه نیست شما تنظیم این قسمت را به حالت Auto تغییر دهید تا مادربرد به به صورت خودکار هارددیسک ها را شناسایی کند . این کار هم در قسمت باید صورت بگیرد .

بعد از انجام این کار از این منو بیرون آمده و گزینه Save a Exit را انتخاب کنید . در صورتی که تمام مراحل را درست انجام داده باشید را یانه شما مثل سابق عمل می کند . ویندوز شما بالا می آید . اما با رفتن به قسمت My Computer متوجه اضافه شدن پارتیشن های جدید می شوید .

پارتیشن های غریبه که نامشان برای شما آشنا نیست همان پارتیشن های هارد دیسک مهمان هستند . حالا اطلاعاتی را که لازم دارید بین دو هارد دیسک کپی کنید . دقیقا مانند زمانی که روی هارد دیسک خودتان اطلاعات رااز یک پارتیشن به پارتیشن دیگری کپی می کردید .

بعد از تمام شدن کارتان دوباره رایانه تان را خاموش کنید . شما حالا باید همه چیز را به حالت اول برگردانید . هارد دیسک مهمان را با جدا کردن کابل های مادر برد و برق جدا کنید .

وضعیت جامپر روی آن را دوباره به حالت اول برگردانید . این حالت روی بدنه هارد دیسک با عنوان Master مشخص شده است .

اگر محل اتصال دوم روی کابل قبلا به سی دی رام متصل بود دوباره آن را به همان وضعیت برگردانید . در کیس را هم کاملا ببندید .

تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 15:58 ::  نويسنده : عادل نقدی

در این ترفند قصد داریم روش های بسیار جالبی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها میتوانید سیستم خود را تنها با استفاده از چند کلید موجود بر روی صفحه کلید Standby ،Hibernate ،Logoff ،Restart ،Shutdown و Switch User نمایید. لازم به ذکر است که کمتر کسی از این ترفندها آگاه است و همچنین با استفاده از آنها میتوانید سرعت کار با کامپیوتر را بیشتر کنید

بدین منظور:
برای Shutdown کردن:
برای Shutdown نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start حرف U انگلیسی را دوبار با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم خاموش میشود.

برای Restart کردن:
برای Restart نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده (ترفندستان) و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس R را با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم Restart میشود.

برای Standby کردن:
برای Standby نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس S را با اندکی مکث میزنیم، خواهید دید که سیستم Standby میشود.

برای Hibernate کردن:
برای Hibernate نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس H را با اندکی مکث میزنیم، خواهید دید که سیستم Hibernate میشود.

برای Loggoff کردن:
برای Loggoff نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلید L را دوبار با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم Logoff میشود.

برای Switch User کردن:
برای Switch User نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای L و سپس S را با اندکی مکث میزنیم، خواهید دید که سیستم Switch User میشود.

تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 15:53 ::  نويسنده : عادل نقدی

 

روش نصب ویندوز XP

نصب ویندوز به دو طریق ممکن است صورت بگیرد :

۱)      نصب ویندوز جدید

۲)       به روزرسانی ویندوز قبلی یا Update کردن آن .

۳)      پاک کردن ویندوز قبلی

نصب ویندوز XP

توجه : اگر کامپیوتر شما مجهز به آنتی ویروس است قبل از نصب ویندوز باید آنرا غیر فعال بکنید . در ضمن اطلاعات موجود در پارتیشن فعال پاک می شود. پس از اطلاعات ضروری خود کپی برداری کنید.

شروع نصب :

CD ویندوز XP را داخل CDROM قرار دهید. ( شما باید مطمئن باشید که کامپیوتر شما حالت Multi Boot را دارا بوده و می تواند از طریق CD بوت شود در غیر این صورت باید ابتدا Biosکامپیوتر را طوری تنظیم کنید که بوت از طریق CD شروع شود )
کامپیوتر خود را Restart کنید(کلید Reset را فشار دهید )
حواستان به صفحه مانیتور باشد به شما پیامی به این شکل داده می شود Press any key to boot from cd…  به محض دیدن این پیام خیلی سریع یک کلید از صفحه کلید را فشار دهید . با فشردن یک کلید برنامه Setup شروع می شود .
توجه : اگر دیر یک کلید را فشار دهید کامپیوتر به دنبال محل دیگری جهت بوت گشته و Setupبا مشکل مواجه می شود و شما مجبور هستید دوباره از مرحله ۲ کار را ادامه دهید .

اگر عمل بوت از طریق CD به درستی انجام شودکامپیوتر پیامهایی را به شما می دهد . در این مرحله نیازی نیست کاری انجام دهید .
بعد از اتمام مرحله قبل صفحه آبی رنگی ظاهر می شود که سه پیام زیر در آن وجود دارد :
۱) To set up windows xp now, press Enter

2) To repair a windows xp installation press R

3) To Quit setup press F3

 کلید Enter را فشار دهید فشار دهید تا گزینه ۱ انتخاب شده و نصب ویندوز آغاز شود.

صفحه قرارداد: در این صفحه قراردادی بین شما و شرکت میکروسافت منعقد می شود متن را خوانده و توافق خود را اعلام کنید با کلید F8
صفحه ای ظاهر شده و مشخصات پارتیشن فعال شما C: را نشان می دهد. نام سیستم عامل نصب شده شما به صورت زیر نشان داده می شود: C:Windows “Microsoft Windows Xp Professional” در زیر این صفحه سه انتخاب برای شما وجود داردF3=Quit     R=Repair    Esc=Don’t Repair شما گزینه سوم یا همان Esc را انتخاب کنید. 
صفحه ای آشکار شده و مشخصات هارد و فضای خالی و همچنین پارتیشن فعال را به شما نشان می دهد و شما می توانید تغییراتی در آنها ایجاد کرده و یا بدون تغییر از آن بگذرید.

دکمه Enter را جهت ادامه نصب بفشارید.Enter=Install   D=Delete Partition   F3=Quit   
در صفحه بعدی دو انتخاب وجود دارد C= Continues Setup جهت ادامه نصب و Esc=Cancel برای انصراف .
در این مرحله اگر پارتیشن فعال شما از قبل فرمت نشده شما یکی از گزینه های زیر را انتخاب و اقدام به فرمت هارد کنید.
- Format the partition by using the NTFS file system (Quick)

- Format the partition by using the NTFS file.

- Format the partition by using the FAT file system (Quick)

- Format the partition by using the FAT file.

- Convert the partition to NTFS

- Leave the current file system intact (no changes)

اگر هارد شما از قبل فرمت شده گزینه آخر را انتخاب می کنیم.ولی بهتر است کار فرمت را انجام دهید.

صفحه ای ظاهر شده و دو گزینه F=Format برای فرمت کردن و Esc=Cancel برای انصراف می باشد شما Fرا انتخاب کنید.
دوباره در مورد فرمت از شما سوال می شود Enter را جهت ادامه کار فشار دهید.
فرمت شروع شده و با نوار زرد رنگی درصد پیشرفت دیده می شود. منتظر باشید به ۱۰۰برسد . بعد از فرمت کامپیوتر شروع به کپی فایلهای ویندوز روی هارد می کند بعد از این مرحله کامپیوتر یک بار روشن و خاموش می شود. در این مرحله کاری انجام ندهید . بعد از روشن شدن مجدد کامپیوتر نصب ویندوز شروع می شود.و مدت زمان نصب در گوشه سمت چپ و پایین دیده می شود. توجه داشته باشید کامپیوتر هر بار که روشن وخاموش می شود (در طول نصب ویندوز چند بار این اتفاق می افتد) در هر بار روشن شدن پیام Press any key to boot from cd…  ظاهر می شود ولی شما این پیام را نادیده گرفته و اجازه دهید کامپیوتر خودش بوت شود. در ضمن در موقع نصب ویندوز صفحه مانیتور دائم روشن و خاموش می شود این عمل جهت نشان دادن فعالیت کامپیوتر است و مهم نیست.
بعد از مدتی صفحه ای تحت عنوان تنظیم ملیت و زبان ظاهر می شود Regional and language option ظاهر می شود .( تنظیمات این صفحه مهم بوده و کامپیوتر را فارسی می کند).در این صفحه دکمه Customize را کلیک کرده و از پوشه هایی که ظاهر می شوند ابتدا روی صفحه Languages و در پایین این صفحه دو مربع خالی را تیک بزنید . هر بار که تیک می زنید صفحه ای ظاهر شده و اخطاری به شما می دهد که شما OK را بزنید. سپس بر روی برگه Advanced رفته و در قسمت Select a Language to match the language version … زبان فارسی را از داخل لیست انتخاب کنید.در این صفحه به قسمت پایین یعنی Code Page کاری نداشته باشید. و حالا OK را بزنید.مدتی طول می کشد که تغییرات اعمال شده در مورد زبان از روی CD به کامپیوتر منتقل شود . بعد Next را بزنید.
بعداز تنظیم زبان دکمه Next را بزنید صفحه ای تحت عنوان اطلاعات شخصی ظاهر می شود(Personalize your software  )در این صفحه اسم خودتان را تایپ کرده و نام کمپانی یا شرکت و یا کلمه Home را برای استفاده در خانه تایپ کنید . و بعد Next را بزنید .
صفحه ای تحت عنوان Your product key ظاهر می شود کلمه رمز CD ویندوز را که داخل یا روی پاکت CD قرار دارد در این قسمت وارد کنید ( یک رمز ۲۵ حرفی) و NEXT را بزنید .
صفحه ای می آید که نام کامپیوتر در آن نوشته شده (پیشنهادی خود ویندوز) بهتر است همین نام را قبول کنید یا نام جدیدی را برای آن انتخاب کنید . در قسمت Administrator password اگر دوست داشتید افراد دیگرامکان استفاده از کامپیوتر شما را نداشته باشند رمزی را وارد کرده و هیچوقت آنرا فراموش نکنید.
صفحه تنظیم مودم ظاهر می شود در قسمت اول What country/region are you in now? نام ایران را پیدا کرده و انتخاب کنید. و در قسمت دوم What area code(or city cod)? کد شهر خود را وارد کنید. در انتهای صفحه سیستم تلفن خود Tone یا Pulse را تنظیم کنید.
صفحه Date and time setting می آید که نگاه کنید اگر در این صفحه نیازی به تغییرات است آنها را اعمال کنید. در این صفحه بعد از تنظیم تاریخ و ساعت در قسمت Time zone نام تهران را انتخاب کنید
صفحه Networking Setting که راجع به تنظیمات ارتباط اینترنتی می باشد می توانید Costume را انتخاب و تک تک itemها را خودتان تنظیم کنید ولی بهتر است این تنظیم ها را به خود ویندوز بسپارید و کلمه Typical Setting را انتخاب کنید.
صفحه Work group computer Domain می آید که برای تنظیم اتصال کامپیوتر شما به یک گروه کاری است این صفحه را Next کرده و تغییری در آن ایجاد نکنید.
بعد از این تنظیمات کامپیوتر مابقی کار نصب را انجام خواهد داد که این مراحل با توجه به سرعت کامپیوتر شما معمولاً بین ۲۰دقیقه تا ۴۵ دقیقه طول می کشد
بعد از اتمام نصب ،کامپیوتر خاموش و روشن می شود مجدداً پیام Press any key to boot from cd… را نادیده گرفته و اجازه دهید کامپیوتر خودش بوت شود و بعد CD ویندوز را خارج کنید.
در اولین ورود به ویندوز از شما سوالاتی در مورد اتصال به اینترنت و اتصال به شرکت مایکروسافت پرسیده می شود که شما NO را انتخاب و Next را بزنید در صفحه Userها در سطر اول نام خود و در سطرهای بعدی اگر کسانی از کامپیوتر شما مشترکاً استفاده می کنند اسامی اشان را وارد کنید. و Next را بزنید و در صفحه آخر که از شما تشکر می کند دکمه Finish را بزنید.
بعد از اتمام نصب ویندوز می توانید مجدداً ویروس یاب خود و دیگر برنامه ها را نصب کنید .
توجه : در صورتی که هارد شما از قبل فرمت شده باشد مراحل ۷ تا ۱۰ را نخواهید داشت. در ضمن ممکن است با توجه به نوع CD ویندوز مراحل بالا تفاوتهایی داشته باشد.

 

تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید
صفحه قبل 1 صفحه بعد
موضوعات
پیوندهای روزانه


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 392
بازدید کل : 64983
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

خوش آمدید