ریاضیات
آموزش ریاضیات دبیرستان
درباره وبلاگ


جلوی من قدم بر ندار، شايد نتونم دنبالت بيام. پشت سرم راه نرو، شايد نتونم رهرو خوبی باشم. کنارم راه بيا و دوستم باش
نويسندگان

استراحت و تفريح از نيازهاي ضروري دانش آموز است که نبايد در ايام امتحانات مورد غفلت قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، ميزان مطالعه دانش آموز نبايد از 10ساعت در طول شبانه روز بيشتر شود؛ در غير اين صورت دانش آموز مجبور مي شود از زمان استراحت و خواب شبانه خود کم کند.

والدين بايد در طول مدت امتحانات ساعات و لحظاتي را به استراحت و تفريح فرزند خود اختصاص دهند. اين امر باعث تشويق و تخليه هيجاني وي مي شود و به او کمک مي کند در طول ايام طولاني امتحانات کمتر دچار خستگي شود.

در اين ايام بهتر است تنش و دغدغه در محيط منزل به حداقل برسد تا فرزندان بتوانند با آرامش به مطالعه دروس بپردازند. همچنين محدود کردن روابط خانوادگي و پرهيز از حضور در ميهماني هاي شبانه يا برگزاري ميهماني هاي طولاني مدت به دانش آموزان کمک مي کند ايام امتحانات را بهتر سپري کنند.

تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید
چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 1:30 ::  نويسنده : عادل نقدی

کنکور سراسری نزدیک ا ست

کنکور سراسری سال ۹۱ در روزهای پنجشنبه هشتم تیر، جمعه ۹ تیر و شنبه ۱۰ تیر ۹۱ برگزار می‌شود، اما برخی معتقدند شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون و تست‌زنی‌های شبانه‌روزی نه تنها شانس قبولی را افزایش نمی‌دهد، بلکه به فشاری بر خانواده‌ها برای تامین هزینه‌های کلان این کلاس‌ها تبدیل شده است. برخی کار‌شناسان امیدوارند تا حذف کنکور در سال ۹۳ بساط این موسسات را جمع کند.

هرچند که حتی برخی شاگرد اول‌های آزمون‌های سراسری سال‌های قبل هم مشتری این کلاس‌ها بوده‌اند.

اما گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که استفاده از شگردهای تبلیغی برای جذب داوطلبان کنکور، به‌ منظور شرکت در این کلاس‌ها افزایش یافته و با شعارهایی مانند صددرصد تضمینی می‌کوشند تا در آستانه کنکور بیشترین سود را از بازار بدون نظارت موسسات کنکور، به جیب خود جاری کنند.

از سوی دیگر، حذف کنکور هم به مقوله‌ای جنجالی تبدیل شده که جمعی از کار‌شناسان آن را غیرعملی و عده‌ای نیز آن را حتمی می‌دانند.

تنها دغدغه مجریان آزمون این است که حذف کنکور به انتخاب بی‌ضابطه دانشجو و افزایش سهم معیارهای سلیقه‌ای در گزینش دانشجو منجر شود.

این دغدغه می‌تواند سرعت پیدا کردن جایگزین برای کنکور را با موانعی روبه‌رو کند. به هر حال فرصت یک ماه مانده تا کنکور ۹۱ زمان مناسبی برای تمرین آمادگی روانی برای شرکت در بزرگ‌ترین ماراتن آموزشی کشور است.

روان‌شناسان به والدین توصیه می‌کنند که در فرصت باقیمانده به فرزندان خود القا کنید که ارزش تلاش آنان برای پیروزی در آزمون بیش از قبولی است و نیز به داوطلبان پیشنهاد می‌کنند تا برای آمادگی بیشتر در زمان اندک مانده به کنکور، سراغ مطالب جدید‌تر نروند و با خلاصه‌نویسی و مرور مطالب از زمان بیشترین استفاده را ببرند.

تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید
شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, :: 1:51 ::  نويسنده : عادل نقدی

براي پيمودن راه نرفته و رسيدن به مقصد، حتماً نقشه‌اي لازم است. نقشه‌ي راه هرچه‌قدر دقيق‌تر باشد، امکان برنامه‌ريزي را براي مراحل پيش‌رو افزايش مي‌دهد و از بروز اتفاقات پيش‌بيني نشده جلوگيري مي‌کند.

با بررسي آزمون‌هاي سراسري 3سال گذشته‌ي تمامي گروه‌هاي آزمايشي، به اين نتيجه رسيديم که علاوه بر دو درس زبان عربي و انگليسي، بقيه‌ي درس‌ها هم به لحاظ چيدمان سؤال‌ها از يک منطق تقريبا ثابتي پيروي مي‌کنند. آن‌گاه بر آن شديم تا چيدمان مباحث مختلفي را که در کنکور از آن سؤال مطرح مي‌شود شناسايي کرده و در قالب يک پاسخ‌برگ مشاوره‌اي ارائه کنيم تا شما بتوانيد با تمرين 3روز يک‌بار به کمک اين پاسخ‌برگ مشاوره‌اي، مسير خود را با آرامش طي کنيد.

اين پاسخ‌برگ به شما اين امکان را مي‌دهد تا با بودجه‌بندي دقيق مباحث، آشنا شويد و جايگاه مباحثي را که کنار گذاشته‌ايد از قبل شناسايي کنيد. در آن دسته از درس‌هايي که پراکندگي مباحث به گونه‌اي بوده است که ارائه‌ي چيدمان ممکن نبوده، سعي شده است تا حد امکان مباحث مهم آشکار شود.

پيشنهاد مي‌شود هر روز، 15دقيقه بر روي يک درس تمرکز کنيد و به دقت، چيدمان مباحث آن را به‌خاطر بسپاريد و اين کار را آن‌قدر ادامه دهيد تا نقشه‌ي پاسخ‌برگ کنکور خود را حفظ کنيد.

                                 دانلود

تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید
موضوعات
پیوندهای روزانه


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 398
بازدید کل : 64989
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

خوش آمدید